Jak przygotować zwierzę do zabiegu i badania

JAK PRZYGOTOWAĆ PACJĘTA DO ZABIEGU

INFORMACJE O ZNIECZULENIU

Nasi pacjenci w dniu zabiegu koniecznie muszą być na czczo. Zalecany czas głodówki to 12h przed zabiegiem. Wodę mogą pić bez ograniczeń.

Prosimy o umówienie się na konkretny dzień i godzinę.

Zwierzęta przygotowywane do zabiegów (szczególnie te powyżej 5-go roku życia), powinny posiadać aktualne badania krwi. Pozwala to nam dokładnie ocenić ryzyko związane ze znieczuleniem i dobrać najbardziej odpowiednie do tego celu leki.

W standardzie Smartvet używamy kombinacji najnowszej generacji leków służących znieczulaniu zwierząt. Łączenie ze sobą paru leków w istotny sposób zmniejsza dawki niezbędne do użycia a to z kolei zwiększa bezpieczeństwo samego znieczulenia.

Używamy znieczulenia wziewnego, które tak jak w medycynie ludzkiej należy do najbardziej bezpiecznych.

Zgodnie ze standardem Smartvet zwierzęta skierowane do zabiegów profilaktycznych – tj. kastracji/sterylizacji czy sanacji j.ustnej, musza być zdrowe i nie wykazywać żadnych objawów chorobowych.

W razie wątpliwości prosimy – poinformuj o tym lekarza weterynarii.

BADANIE ULTRASONOGRAFICZNE ( USG )

1. PRZYGOTOWANIE PACJENTA:

Pacjent powinien przyjść do badania na czczo - -t.j 12 godz po ostatnim posiłku -

i z wypełnionym pęcherzem.

Jeśli przychodzą Państwo ze zwierzęciem w godzinach porannych-

ostatni posiłek powinien być podany wieczorem poprzedniego dnia.

Wodę może pić cały czas.

Pilnujemy, aby nie oddał moczu w drodze do Przychodni:

małe i średnie rasy wnieść na rękach,

duże rasy kontrolować poprzez prowadzenie na krótkiej smyczy.

Dieta nie dotyczy zwierząt egzotycznych ( gryzonie itp.)

2. PRZEBIEG BADANIA:

Pacjenta kładziemy na grzbiecie lub na boku. Golimy maszynką skórę badanej okolicy.

Przykładamy głowicę USG do skóry i przeprowadzamy badanie.

3. SESNS BADANIA:

Badanie ultrasonograficzne należy do tzw. diagnostyki obrazowej. Umożliwia uwidocznienie

na ekranie monitora niektórych narządów jamy brzusznej, klatki piersiowej czy układu ruchu.

Jest bardzo pomocne przy określaniu wielu patologicznych zmian w organizmie zwierzęcia jak:

powiększenie narządów, rozrosty nowotworowe, zmiany w strukturze organów i wiele innych.

12.12.2017

Czwartek jest Dniem Szczepień

bez rejestracji.

Zapraszamy w każdy czwartek na dzień szczepień

Bez kolejki bez rejestracji w super cenach !!!

Zapraszamy  !!

SmartVet Katowice

Sliesia CIty Center (wejście od parkingu B7)

czynne od 8-21 niedziela 10-19

Chorzowska 107, 40-101 Katowice

Ambulans Weterynaryjny

Przychodnia Weterynaryjna SmartVet posiada własny ambulas weterynaryjny, który służy nam do przewozu pacjentów do naszej lecznicy, oraz do pomocy doraźnej podczas transportu zwierząt. Nasze pogotowie weterynaryjne działa w godzinach otwarcia lecznicy. Jeżeli masz problemy z transportem lub stan twojego pupila jest poważny zadzoń do nas.

tel. 32 760 56 18