Jak przygotować zwierzę do zabiegu i badania

JAK PRZYGOTOWAĆ PACJĘTA DO ZABIEGU

INFORMACJE O ZNIECZULENIU

Nasi pacjenci w dniu zabiegu koniecznie muszą być na czczo. Zalecany czas głodówki to 12h przed zabiegiem. Wodę mogą pić bez ograniczeń.

Prosimy o umówienie się na konkretny dzień i godzinę.

Zwierzęta przygotowywane do zabiegów (szczególnie te powyżej 5-go roku życia), powinny posiadać aktualne badania krwi. Pozwala to nam dokładnie ocenić ryzyko związane ze znieczuleniem i dobrać najbardziej odpowiednie do tego celu leki.

W standardzie Smartvet używamy kombinacji najnowszej generacji leków służących znieczulaniu zwierząt. Łączenie ze sobą paru leków w istotny sposób zmniejsza dawki niezbędne do użycia a to z kolei zwiększa bezpieczeństwo samego znieczulenia.

Używamy znieczulenia wziewnego, które tak jak w medycynie ludzkiej należy do najbardziej bezpiecznych.

Zgodnie ze standardem Smartvet zwierzęta skierowane do zabiegów profilaktycznych – tj. kastracji/sterylizacji czy sanacji j.ustnej, musza być zdrowe i nie wykazywać żadnych objawów chorobowych.

W razie wątpliwości prosimy – poinformuj o tym lekarza weterynarii.

BADANIE ULTRASONOGRAFICZNE ( USG )

1. PRZYGOTOWANIE PACJENTA:

Pacjent powinien przyjść do badania na czczo - -t.j 12 godz po ostatnim posiłku -

i z wypełnionym pęcherzem.

Jeśli przychodzą Państwo ze zwierzęciem w godzinach porannych-

ostatni posiłek powinien być podany wieczorem poprzedniego dnia.

Wodę może pić cały czas.

Pilnujemy, aby nie oddał moczu w drodze do Przychodni:

małe i średnie rasy wnieść na rękach,

duże rasy kontrolować poprzez prowadzenie na krótkiej smyczy.

Dieta nie dotyczy zwierząt egzotycznych ( gryzonie itp.)

2. PRZEBIEG BADANIA:

Pacjenta kładziemy na grzbiecie lub na boku. Golimy maszynką skórę badanej okolicy.

Przykładamy głowicę USG do skóry i przeprowadzamy badanie.

3. SESNS BADANIA:

Badanie ultrasonograficzne należy do tzw. diagnostyki obrazowej. Umożliwia uwidocznienie

na ekranie monitora niektórych narządów jamy brzusznej, klatki piersiowej czy układu ruchu.

Jest bardzo pomocne przy określaniu wielu patologicznych zmian w organizmie zwierzęcia jak:

powiększenie narządów, rozrosty nowotworowe, zmiany w strukturze organów i wiele innych.

Czwartek Dniem Szczepień!

Zapraszamy w każdy czwartek na dzień szczepień! Bez kolejki, bez rejestracji i do tego w super cenach!

Chorzowska 107,
40-101 Katowice