OTYŁOŚĆ I CUKRZYCA U ZWIERZĄT

Chcesz aby Nowy Rok był dla Twojego zwierzęcia jak najlepszy? Już teraz pomyśl o profilaktyce i uchroń zwierzaka od wielu chorób . Jak można to zrobić? Podpowiemy na co zwrócić uwagę .

Czy zauważyłeś , że Twoje zwierzę częściej się męczy? Nie ma ochoty na zabawę, spacer, większość czasu spędza na swoim posłaniu i bardzo chętnie korzysta z miski? Podczas głaskania stwierdzasz, że żebra są pod skórą niewyczuwalne a na brzuchu pojawił się fałd tłuszczu.Tak – może to być początek wielu chorób ale może po prostu zwierzak jest otyły. Otyłość niestety dotyczy coraz większej grupy zwierząt towarzyszących. Zwierzęta mają często nieograniczony dostęp do karmy i smakołyków a także niestety przyzwyczajamy je do smakołyków z naszego talerza. Z otyłością można sobie poradzić. Zapraszamy do przychodni gdzie ocenimy stan zdrowia Twojego pupila a także pomożemy Ci w odchudzaniu czworonoga.

Jedną z wielu chorób , dotyczącą naszych pupili jest cukrzyca.  Jest to choroba występująca najszczęściej w średnim wieku ale nie jest to regułą. Pierwsze objawy, które może zauważyć właściciel to problemy z masą ciała. Chociaż większość chorych na tą chorobę zwierząt ma nadwagę to jednak w trakcie można zaobserować gwałtowne chudnięcie. Zwierzę dużo pije oraz oddaje częściej niż zazwyczaj mocz. Gdy zauważysz takie objawy najlepiej udać się na wizytę do lekarza weterynarii w celu wykonania podstawowych badań krwi oraz moczu. Przy podejrzeniu cukrzycy ocenia się 2 parametry krwi – glukozę oraz fruktozaminę. Leczenie cukrzycy nie zawsze musi oznaczać stosowanie insuliny. Często w początkowym stadium najlepszym lekarstwem jest specjalistyczna dieta, którą zaleci lekarz weterynarii.

Gorąco namawiamy do rozpoczęcia Roku Zdrowia Twojego Pupila. Z tej okazji można wykonać badania krwi i moczu  jak również nabyć karmę odchudzającą i dla cukrzyków.

Zapraszamy!

www.smartvet.pl

tel.32 760 56 18

Czwartek Dniem Szczepień!

Zapraszamy w każdy czwartek na dzień szczepień! Bez kolejki, bez rejestracji i do tego w super cenach!

Chorzowska 107,
40-101 Katowice