Termografia w weterynarii

Obrazowanie temograficzne (termografia) to niesamowite narzędzie w rękach  lekarzy weterynarii, które daje nowe możliwości diagnostyki i leczenia państwa pupili. Badanie to umożliwia wykrywanie wielu jednostek chorobowych, szczególnie zaś jest przydatne w badaniu i diagnozowaniu narządu ruchu. Dzięki praktycznie bezstresowym przebiegu badania, oraz łatwości przeprowadzania można dużo bezpieczniej dla pacjenta kontrolować jego stan. Nie potrzeba do tego znieczulenia, co daje przewagę w stosunku do innych badań (tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, itp. ). Dzięki tym właściwościom szczególnie polecane jest do profilaktyki i regularnych kontroli zwłaszcza zwierząt pracujących (psy ratownicy, zaprzęgowe, agility  itp.) a także pacjentów starszych. Bardzo dobrze sprawdza się też w badaniu kotów, które też cierpią na choroby układu ruchu ,ale w przeciwieństwie do psów, chorują „po cichu”, dużo później manifestując objawy choroby. Podobnie można też diagnozować dużo bezpieczniej problemy u królików, jak i z kończynami u ptaków. Oczywiście badanie to nie zastępuje wcześniej wymienionych, ale w wielu przypadkach umożliwia wykrycie problemu zanim jeszcze będzie widoczny w bardziej „tradycyjnych” badaniach. Poza tym umożliwia łatwe, regularne kontrole, które nie są możliwe w wyżej wspomnianych metodach. Należy też podkreślić, iż badanie termograficzne w żaden sposób nie obciąża organizmu pacjenta, nie zostaje on przy tym narażony na żaden rodzaj promieniowania czy też innych fal. Podczas tego badania mierzymy „ciepło” produkowane naturalnie przez organizm państwa podopiecznych. Aparatura wykorzystywana do tego jest bardzo dokładna i potraf wykryć różnice temperatur na poziomie setnych, a nawet tysięcznych części po przecinku! Dlatego też bardzo istotne jest by umawiając się na badanie pamiętać o kilku prostych zasadach:

-pies nie może pracować na co najmniej godzinę przed badaniem

-nie może być wyprowadzany na spacer bezpośrednio przed wizytą

-musi być wolny od błota i suchy. Błoto i woda blokują promieniowanie cieplne i mogą zniekształcić badanie

-nie należy szczotkować zwierzęcia na co najmniej 20 minut przed badaniem, gdyż pobudza to krążenie krwi co zwiększa jego „ciepło”

-na 20 minut przed konsultacją należy zdjąć wszystkie ew. ubranka, płaszczyki itp.

- przed planowaną wizytą pacjent nie może wygrzewać się na słońcu lub przed innym źródłem ciepła (np. kominek, koc elektryczny itp.)

-nie należy stosować środków takich jak kremy, maści, odżywki na 24 godziny przed badaniem

-należy przygotować listę przyjmowanych leków i wszelkich stosowanych dodatków żywieniowych, preparatów homeopatycznych itp. . Jest to konieczne gdyż mogą one zwiększać krążenie krwi i powodować fałszywie dodatnie wyniki badania

Mamy nadzieję, iż ta nowa technika badań zyska państwa zainteresowanie, i przełoży się na poprawę zdrowia i jakości życia państwa podopiecznych.

12.12.2017

Czwartek jest Dniem Szczepień

bez rejestracji.

Zapraszamy w każdy czwartek na dzień szczepień

Bez kolejki bez rejestracji w super cenach !!!

Zapraszamy  !!

SmartVet Katowice

Sliesia CIty Center (wejście od parkingu B7)

czynne od 8-21 niedziela 10-19

Chorzowska 107, 40-101 Katowice

Ambulans Weterynaryjny

Przychodnia Weterynaryjna SmartVet posiada własny ambulas weterynaryjny, który służy nam do przewozu pacjentów do naszej lecznicy, oraz do pomocy doraźnej podczas transportu zwierząt. Nasze pogotowie weterynaryjne działa w godzinach otwarcia lecznicy. Jeżeli masz problemy z transportem lub stan twojego pupila jest poważny zadzoń do nas.

tel. 32 760 56 18