Stenty dotchawicze - zapadanie tchawicy

Zapadanie tchawicy - "koszmar" naszych małych Przyjaciół.

Zapadanie tchawicy jest schorzeniem dotyczącym głównie psów ras małych i miniaturowych. Tchawica zapada się dobrzusznie uniemożliwiając prawidłowy przepływ powietrza, tym samym utrudniając oddychanie. Głównymi objawami są duszność, suchy kaszel, nietolerancja wysiłkowa. W późniejszych stadiach często kończy się totalnym ograniczeniem ruchu naszego przyjaciela - gdyż objawy duszności pojawiają się nawet w spoczynku.

Leczenie zapadnięcia tchawicy jest procesem trudnym i często leczonym objawowo, co nie usunie pierwotnej przyczyny kaszlu, duszności . W początkowym stadium zapadnięcia wykorzystuje się leki, w bardziej zaawansowanych stadiach potrzebny jest zabieg - wprowadzamy stent dotchawiczy.

Stent jest metalową siatką zakładaną w celu zrekonstruowania tchawicy. Prawidłowo założony stent dotchawiczy udrażnia silnie zwężone drogi oddechowe i zapobiega zapadnięciu tchawicy.

Zabieg założenia stentu dotchawiczego realizowany jest w naszej Przychodni SmartVet.
Zadzwoń i umów się na konsultację z naszymi specjalistami.

Czwartek Dniem Szczepień!

Zapraszamy w każdy czwartek na dzień szczepień! Bez kolejki, bez rejestracji i do tego w super cenach!

Chorzowska 107,
40-101 Katowice